Wymiana i zwrot towaru

1. Warunki wymiany i zwrotu towaru pełnowartościowego i wadliwego dla podmiotów gospodarczych

1.1. Warunki wymiany i zwrotu towaru pełnowartościowego przez podmiot gospodarczy sprzedawcy określa umowa zawarta między takim podmiotem gospodarczym a sprzedawcą oraz obowiązujące przepisy prawa Polski.

1.2. Warunki wymiany i zwrotu towaru wadliwego przez podmiot gospodarczy sprzedawcy określa umowa zawarta między takim podmiotem gospodarczym a sprzedawcą oraz obowiązujące przepisy prawa Polski.

2. Warunki wymiany i zwrotu towaru pełnowartościowego dla kupującego – osoby fizycznej

2.1. Konsument ma prawo wymienić towar nieżywnościowy pełnowartościowy na inny, podobny u sprzedawcy, u którego został zakupiony, jeżeli towar nie spełnia jego oczekiwań co do formy, wymiarów, fasonu, koloru, rozmiaru lub z innych powodów nie może być przez niego użyty zgodnie z przeznaczeniem.

Konsument ma prawo do wymiany towaru pełnowartościowego w ciągu czternastu dni, nie licząc dnia zakupu, jeżeli sprzedawca nie ogłosił dłuższego terminu.

Wymiana towaru pełnowartościowego jest możliwa, jeśli nie był on używany, zachował swój wygląd handlowy, właściwości użytkowe, plomby, metki, a także dokument potwierdzający zakup wydany konsumentowi wraz ze sprzedanym towarem lub odtworzony na ekranie programowego rejestratora operacji kasowych (ekranie urządzenia, na którym zainstalowany jest taki rejestrator) kod QR umożliwiający konsumentowi jego odczytanie i identyfikację z dokumentem potwierdzającym zakup według zawartych w nim danych, lub elektroniczny dokument potwierdzający zakup wysłany na numer telefonu lub adres e-mail podany przez konsumenta.

2.2. Jeżeli w momencie wymiany brak jest w sprzedaży podobnego towaru, konsument ma prawo nabyć inny towar z dostępnego asortymentu z odpowiednim przeliczeniem ceny, odstąpić od umowy i otrzymać zwrot pieniędzy w wysokości wartości zwróconego towaru lub dokonać wymiany przy pierwszym pojawieniu się odpowiedniego towaru w sprzedaży. Sprzedawca jest zobowiązany w dniu pojawienia się towaru w sprzedaży poinformować o tym konsumenta, który zażądał wymiany.

2.3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży rozliczenia z konsumentem dokonuje się na podstawie ceny towaru z chwili zakupu. Pieniądze zapłacone za towar są zwracane konsumentowi w dniu odstąpienia od umowy, a w przypadku braku możliwości zwrotu w tym dniu – w innym terminie uzgodnionym przez strony, jednak nie później niż w ciągu siedmiu dni. Zwrot środków pieniężnych konsumentowi dokonywany jest przez sprzedawcę w ten sam sposób, w jaki kupujący dokonał zapłaty za towar.

2.4. Zwrot lub wymiana towaru odebranego osobiście przez konsumenta na własny koszt ze składu sprzedawcy odbywa się w magazynie sprzedawcy (adres: Aleja 29 Listopada 130 / 3368, 31-406, Kraków).

2.5. Zwrot lub wymiana towaru odebranego osobiście przez konsumenta z oddziału spółki „Nova Poshta” odbywa się poprzez dostarczenie towaru na koszt konsumenta do magazynu sprzedawcy (adres: Aleja 29 Listopada 130 / 3368, 31-406, Kraków).

2.6. Zwrot lub wymiana towaru dostarczonego na adres konsumenta odbywa się poprzez dostarczenie towaru przez konsumenta do magazynu sprzedawcy (adres: Aleja 29 Listopada 130 / 3368, 31-406, Kraków) w dowolny dogodny dla niego sposób.

3. Warunki wymiany i zwrotu towaru wadliwego dla kupującego – osoby fizycznej

3.1. W przypadku stwierdzenia w okresie gwarancyjnym wad konsument, zgodnie z przepisami prawa, ma prawo żądać:

  • Proporcjonalnego obniżenia ceny.
  • Bezpłatnego usunięcia wad towaru w rozsądnym terminie.
  • Zwrotu kosztów poniesionych na usunięcie wad towaru.

3.2. W odniesieniu do towarów nieżywnościowych używanych i sprzedanych poprzez sklepy komisowe, żądania konsumenta wymienione w punkcie 3.1 są spełniane za zgodą sprzedawcy.

3.3. Żądania konsumenta kieruje się, według jego wyboru, do sprzedawcy w miejscu zakupu towaru, do producenta lub do przedsiębiorstwa realizującego te żądania w miejscu zamieszkania konsumenta.

3.4. Sprzedawca i producent podczas sprzedaży towaru są zobowiązani poinformować konsumenta o przedsiębiorstwach realizujących żądania określone w punktach 3.1 i 3.3.

3.5. Sprzedawca, producent (lub przedsiębiorstwo realizujące żądania konsumenta) są zobowiązani przyjąć od konsumenta towar wadliwy i zaspokoić jego roszczenia.

3.6. Jeśli towar jest dostępny, żądanie konsumenta dotyczące jego wymiany powinno zostać spełnione niezwłocznie, a w razie potrzeby sprawdzenia jakości – w ciągu czternastu dni lub w terminie uzgodnionym przez strony.

3.7. W przypadku wymiany towaru z wadami na towar tej samej marki, ale pełnowartościowy, przeliczenie ceny nie jest dokonywane.

3.8. W przypadku usunięcia wad poprzez wymianę części składowej produktu okres gwarancyjny liczony jest od dnia wydania towaru konsumentowi po naprawie.

3.9. Żądania konsumenta są rozpatrywane po okazaniu dokumentu potwierdzającego zakup.

3.10. Żądania konsumenta dotyczące towarów wyprodukowanych poza granicami Polski są realizowane na koszt sprzedawcy (importera).

3.11. Żądania konsumenta nie podlegają zaspokojeniu, jeśli sprzedawca udowodni, że wady powstały w wyniku nieprawidłowego użytkowania lub przechowywania towaru.

Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania

Potrzebujesz konsultacji?

Napisz do nas